Otázky a odpovědi k tvorbě animovaných videí
Nejčastěji kladené dotazy (FAQ)
Příprava
V oblasti videomarketingu se pohybuji od roku 2015, a na internetu ještě déle. Během toho jsem pomohl realizovat spoustu různorodých projektů. Pokud si nejste jisti, jaké video pro Váš projekt zvolit, rád Vám pomohu najít ideální řešení v rámci Vašeho rozpočtu a cílů.
Tvorbu videa může lehce urychlit, když už máte na záčátku představu o scénáři. Každopádně nejedná se o podstatnou položku, a rád Vám s tvorbou scénáře pomohu.
Video Vám rád vytvořím v jakémkoliv jazyce, i v několika jazykových variantách.
I když se Vaše poptávané video přesně neshoduje s ukázkami videí, tak je možné, že s daným typem videa nebo animace mám zkušenosti. Ne vše se totiž vešlo zde na web. Ať už z důvodu toho, že se jednalo o maličkost, nebo o službu, kterou v oficiální nabídce nemám. Mezi to tak patří např. tvorba nejrůznějších dílčích animací, natáčení svateb a eventů, školení, retušování, tvorba statické grafiky, střih již natočených záběrů, aj.
Tvorba
Každé video má své specifické požadavky na tvorbu a tím se liší i jeho časová náročnost. Odhadovaná doba tvorby u různých typů animovaných videí vypadá takto:
Reklamní video (15 sekund): 1 – 2 týdny
Explainer video (60 sekund): 4 – 6 týdnů
Bumper (6 sekund): do 1 týdne
Intro: 1 – 2 týdny
Animace do videa: individuální dle složitosti
Pokud bude třeba a bude to možné, mohu Vám video dodat i v kratším časovém intervalu.
Standardní výstupní formát videí je:
1920×1080, 25 000 Kbp/s, H.264 (.mp4)
V případě potřeby poté v jakémkoliv jiném rozlišení, poměru stran, kodeku, apod.
Ano. Zdrojové soubory si uchovávám delší dobu. Pokud tedy budete potřebovat video upravit (zkrátit, změnit text nebo hudbu, apod.), zašlu Vám novou verzi videa. Cena se v tomto případě určuje podle objemu a typu změn.
Použití
Pro videa budete mít časově neomezenou licenci pro použití na internetu – na webu, sociálních sítích, reklamách na YouTube, apod.
Pokud bychom vytvářeli televizní spot, je nutné zařídit potřebné licence při pořizování dabingu, hudby, a dalších použitých elementů ve videu.
V rámci internetu můžete video použít i jako zdroj statických obrázků pro reklamu nebo na webu. Pořízení screenshotů však není kvůli výsledné kvalitě obrázků doporučeno. Pokud budete potřebovat z videa udělat i statické obrázky, rád Vám je vyexportuji přímo ze zdrojových souborů.