Co zde najdete:
Animovaná videa se na internetu stala velmi oblíbenou variantou firemních reklamních videí – a z velmi dobrých důvodů. Na této stránce najdete vše, co byste měli o animaci znát, pokud přemýšlíte o vytvoření tohoto typu video pro Vaši firmu, produkt, nebo službu. Na začátek si rozdělme reklamní videa do 3 základních kategorií.
Typy animované reklamy
Animované Reklamní video
Klasická reklama, se kterou se setkáte nejčastěji. Jedná se o 15-30s dlouhé animované video (ale může být i delší). Mezi hlavní výhody animované reklamy patří její široké využití. Díky propracované animaci dělané na míru dokážete lidem říci vše podstatné. Ať už propagujete službu, produkt, aplikaci, nebo firmu, naanimovat je možné vše!
Animované Explainer video: vysvětlení Vaší služby
S delší stopáží se setkáte u Explainer videí. Využití ukrývá sám název – explain, tedy z angl. vysvětlit. Díky delší stopáži mohou zabřednout i do složitějších témat. Délka videa však není vše, čím explainery disponují. Na pomoc jim přichází také propracovaný scénář a chytlavá animace – bez těchto věcí by se 90 sekund, které explainery v průměru mají, mohly zdát nekonečnými.
Explainer video je ideální volbou pro případy, kdy potřebujete svým divákům popsat svou službu, produkt, nebo myšlenku. Často se ve videích objevují statistiky, názorné ukázky, postavy provázející videem, a další doprovodná grafika a animace.
Animované Bumper video: 6sekundová reklama bez přeskočení
Nyní půjdeme se stopáží zase dolů. Bumper videa jsou totiž dlouhá jen 6 sekund. Mohlo by se říct: co se za tak krátkou dobu dá vůbec stihnout? Není toho moc, a to je právě na bumperech to hlavní! Díky své délce jsou totiž na většině sociálních platforem nepřeskočitelná. Můžete si tak být jisti, že lidé uvidí video v plné délce.
Často se využívají v retargetingových kampaních. Jejich menší časová náročnost na tvorbu – a tím pádem i cena, z nich také dělá ideální nástroj pro případy, kdy chcete vyzkoušet několik různých reklamních sdělení najednou.
Výhody animace
Styly animací
Každý styl animace dodává videu trochu jiný charakter.
Pojďme si ukázat některé z nejčastěji používaných stylů animací a grafické stylizace.
Jak Vaše video vzniká?
1/7
Výběr správné strategie
Dříve, než je vytvořen první klíčový snímek animace, než je vytvořena první ilustrace, ba dokonce i dříve, než je napsána první věta scénáře, je potřeba vybrat správný typ videa a zvolit pro něj správnou strategii propagace. Na každý typ videa, a ne každá animace se totiž hodí pro všechno. Naopak díky správnému namixování těchto prvotních ingrediencí můžete dát svému videu větší šanci na úspěch.
2/7
Napsání scénáře, který funguje
Pěkná animace a kvalitní zvuk tvoří pouze 2/3 toho, co dokresluje celkový dojem z videa. Tou poslední třetinou, která není na první pohled vidět, je propracovaný scénář. Dobře sepsaný scénář totiž může rozhodnout o tom, jestli lidé video dokoukají do konce, či nikoliv.
3/7
Storyboard a tvorba ilustrací/statických obrázků
Tady se postup tvorby začíná odlišovat v závislosti na tom, jaký typ videa tvoříme. Pro delší explainer video zpravidla přichází fáze tvorby storyboardu, kde se načrtne posloupnost jednotlivých scén. Tuto fázi je možné přeskočit u 6ti sekundových bumperů nebo kratších reklamních videí. U těchto animací je možné přejít rovnou k tvorbě grafiky a místo storyboardu poslouží statické obrázky jednotlivých scén.
4/7
Animace ožívá a věci jdou do pohybu!
Misky vah práce se teď už jednoznačně převážily na mou stranu. Tam, kde výběr vhodné strategie a sepsání scénáře byly z části společné aktivity, nyní se už můžete pohodlně usadit v křesle a sledovat, jak napsaný námět dostává švih – je totiž čas, aby byla veškerá grafika uvedena v pohyb!
5/7
Tvorba dabingu (voiceover)
Když je animace hotová, a vše ve videu je odsouhlaseno, přichází poslední (nebo předposlední) fáze tvorby, a tou je namluvení scénáře. Tato část se provádí většinou na samotném závěru především z toho důvodu, protože nové namluvení může o nemalou částku navýšit finální cenu.
6/7
Finální úpravy a vylepšení
Tvorba videa trvá zpravidla několik dní až týdnů, a nezřídka se tak stane, že se v průběhu tvorby objeví nápady na menší úpravy. I v momentě, kdy je video hotové, se tak občas provádí závěrečné úpravy.
7/7
Použití a propagace
Mohlo by se zdát, že hotovým videem vše končí. Opak je však pravdou! I to nejlepší video může přijít vniveč, když ho nikdo neuvidí. Proto Vám v případě potřeby poradím, jak video nejlépe zhodnotit a dále propagovat.
Ceník
Podrobné ceny všech 3 typů videí (explainer videa, animované reklamy i bumper videa),
a to, co jejich cenu ovlivňuje, naleznete v orientačním ceníku.